dijous, 12 de maig del 2011

A Madrid van forts!

La lideressa del PP, presidenta de la Comunitat i aspirant a la reelecció, Esperanza Aguirre, ha plantejat una campanya molt personalista, al marge del seu partit, i sembla que té moltes possibilitats de reeditar la majoria absoluta el proper dia 22.
Hores d’ara, l’ús del Youtube és un clàssic a les campanyes, si fa molts anys un eminent expert en màrqueting polític, Robert Agranoff, de la Universitat d’Indiana, ja va constatar que sense el recurs als mitjans de comunicació no es podien guanyar unes eleccions, avui podem afirmar que sense el Youtube, les xarxes socials, Internet i en general les noves tecnologies no es pot fer una bona campanya electoral.
El vídeo electoral, però, es pot utilitzar de moltes maneres, i el PP de Madrid ha decidit fer-ne un ús variat, fins i tot contradictori. Per una banda, per constatar el que, segons ells, constitueixen les mentides del seu principal oponent, Tomás Gómez, del PSOE. Així, fan servir una imaginària màquina de la veritat, per desactivar les afirmacions que el candidat socialista va fer en el debat electoral amb Esperanza Aguirre. La pregunta que em faig és: per què no va ser la pròpia candidata popular qui va contestar en directe aquestes afirmacions? És que no tenia les respostes en aquell moment i han hagut de recórrer a un anàlisi posterior per rebatre els arguments de l’adversari? Aquí teniu el vídeo, vosaltres mateixos:
Un segon vídeo, de format més tradicional, posa èmfasi en les característiques positives de la candidata, i ho fa a partir del seu nom, de la descomposició del mateix per jugar amb els eixos de la campanya del PP. Aquí, la identificació entre programa i candidat, és total. A mi, personalment, m’agrada molt més que el primer. Prefereixo el missatge en positiu que l’atac a l’adversari, sobre tot si el candidat ja és al poder i les enquestes li són favorables. Aquí teniu l’enllaç:

http://www.youtube.com/watch?v=xdki9Pw0FeY&feature=player_embedded#at=25

El primer vídeo només mobilitza algun votant socialista desmotivat, el segon és un bon exemple de com plantejar, a través del vídeo, un missatge eficaç que a més representa un primer pas per l’autèntic objectiu de la lideressa: arribar algun dia, potser no gaire llunyà, a presidir el Govern de l’Estat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada